Jdi na obsah Jdi na menu
 


Příspěvky a komentáře zde uvedené vyjadřují názor jejich pisatelů a nemusí se shodovat s mým názorem. Příspěvky obsahující vulgární výrazy budou vymazány.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Katalog Weiss

(Tomáš, 16. 4. 2009 6:01)

Zdar Vláďo, Jestli ten katalog máš, tak mi ho prosím pošli na mail (Teda jestli je v elektonické podobě). Díky T.

skype

(Jirka , 15. 4. 2009 21:11)

Má z vás někdo skype???????????

Mungisti

(jirka , 15. 4. 2009 21:06)

Mungisti chodí spát až pozdě večer a zanedbávají i druhou velkou lásku tj, manželku neb přítelkyni
Na prvním místě je vždy MUNGA
Jirka

Kde jste

(Jirka , 15. 4. 2009 20:51)

kde jste všichni chrápete

FORUM

(JIRKA, 15. 4. 2009 20:49)

TOTO FORUM SE MI LÍBÍ pokud se nezačnem urážet a napadat tak toto forum bude k prohloubení našich znalostí nad rámec test. komisařů .Jsem rád , že tyto stránky byly založené.Proto dík Tomovi. Něco podobného jsem zažíval s mým Dněprem
jirka

čtyřtakt

(jirka , 15. 4. 2009 20:35)

Konkrétně u motorů Opel se nejedna jen o přírubu , ale i o prodloužení kapoty,.
Pan SLAVÍK ZŘEJMĚ POTŘEBUJE PRODAT PŘÍRUBY.

Pro Vláďu

(Tomáš, 15. 4. 2009 18:25)

Vláďo, prosím tě, kde na Mungafóru najdu historii vozu dle VIN kódu? Nějak se mi to nepodařilo dohledat....Dík

Čyřtakt?

(Tomáš, 15. 4. 2009 17:54)

Všechny vás zdravím, pánové.
Tak jsem scháněl informace k těm motorům. Do mungy se prý jako oficiální úprava (ještě v armádě) montovaly motory Opel 1,2. Prý kvůli emisím. Na tuto výměnu byla pro Bundeswehr vydána příručka a dělo se tak ve vojenských dílnách. Mezi motor a převodovku se dával mezikus - příruba. Tuto informaci mám potvrzenou od pana Slavíka, kterého jistě všichni znáte. Příručku měl, ale někomu ji prodal a ty příruby má na skladě k prodeji.
Prosím tímto Jirku, aby poprosil zetě, aby tuto informaci v německu ověřil - já s tou němčinou dost bojuju.
Zdar T.

voják

(jirka , 14. 4. 2009 21:59)

Vojenská verze je na napětí 24v 900W dynamo zásuvku na vysílačku ,různé odrušovací členy a odělávací volant
To je , ale všeobecně známo

test komisař.

(Jirka, 14. 4. 2009 21:54)

Dnes je testování veteránů jen byznys. Někdo si udělá nějaké zkoušky založí klub a může dělat klubové testace. Není mi jasné jak někdo může znát všechna vozidla vyrobená do roku 1983. Pochopím, když někdo bude testovat jen Tatry a druhý jen ruskou techniku.Tak je to specialista na určitý typ vozu.To co dokáží komisaři otestovat vidíš na srazech.
(Např ruská K750 v barvách německého 2válečného BMW )Jinak si přečti jak má vozidlo k testaci vypadat.Nechci to tady vypisovat, pokud bude zájem dám link
Cena otestování nového historického vozidla tj. klubová a krajská je cca 3500kč Retestace je 500kč klubová a 100kč kraj.test. komisař. Běžně má klub otestováno 150 vozidel, tak si to zpočítej. Bohužel tyto testace musí být a kluby jsou domluvené tak není jiného východiska. Já sám jsem koupil Mungu otestovanou tak by měla být OK jak po vzhledové tak i technické stránce. Skutečnost,ale taková,že na ní od listopadu dělám.
K těm motorům , konkrétně k Mungám Munga ,která nemá originál 2takt motor není origo vojenská verze a tudíž nemůže mít žádné vojenské znaky . Munga s jiným motorem než dvoutaktem je prostě Munga s nepůvodním motorem a je upravená pro civilní sektor.Teď jsem u dcery v německu, zeť němec má autoservis a Munga ho celkem chytla. Tak mungaforum sleduje a něco o mungách ví. Nebýt jeho tak jsem ji odvezl do šrotu
Hezký večer Jirka

Světla - čtyřtakt

(Vláda, 14. 4. 2009 16:35)

No jak si vzpomínám tak jsem to nečetl,ale říkal mi to komisař při testaci před pár lety,takže co píše Jirka bude určitě pravděpodobnější.
Na mungaforu lze zjistit dle Vin kodu i u které konkrétní jednotky či záchrané složky auto sloužilo,určitě by věděli i ty motory,ale má němčina :-(
Ten vícepolohoví spínač sloužil k zap nočního osvětlení,vypínání brzdovek,vodícího světla ,poziček atd. Přepínání je nohou.Mně funguje,i když ne vždy..

Světla - čtyřtakt

(Tomáš, 14. 4. 2009 16:08)

Na podběhu mám pumpu ostřikovačů a zásuvku. Je fakt, že nožní přepínač světel jsem na žádné z fotek co jsem různě postahoval neviděl - tak teda nevím. Můj spínač světel má jen dvě polohy - první parkovací, druhá potkávací. Nemohlo by jít o různé verze z různých let výroby???
Taky mi kdosi říkal (jak píše Vláďa), že čtyřtakty se montovaly už v armádě, ale ostatní mi to vyvraceli....Takže je to zase asi otázka.
Na druhou stranu...na každám srazu vojenských aut najdete bastlů mraky. např. GAZ s motorm žuk (taky s ním nevyjel z výroby) nebo volha atd. ...

čtyřtakt - světla

(Jirka , 13. 4. 2009 22:13)

Podle mých informací se do Mung montovaly čtyřtakty až po vyřazení z armády do civilu.Co čtyřtakt v munze to originál bastl. Nedovedu si dost dobře představit, že armáda do mung někde v dílnách předělává motory podle toho co kde sežene . Jednou je to Opl kde se musí prodloužit kapota nebo Ford a pod . Určitě by se to dělo ve výrobním závodě a někde by bylo napsané , že od roku ??? se montovaly motory čtyřtaktní.
Munga měla vlevo dole mecchanickou pumpu na ostřikovače skel a zástrčku na nabíjení a pomocné startování. Světla se zapínala a přepínala vícepolohovým spínačem/origo štítek od toho spínače mám/ na přístrojové desce.Já tam mám již normální přepínač. Mluvím o vojenské verzi
Vše je můj názor a pokud je to jinak tak napište

Re: přepínač

(Vláda, 13. 4. 2009 22:07)

Foto mohu dodat tak za tejden,podobné nožní přepínače se dřív dělali často - nemá ho podobnej i Praga v3s ?
To o těch motorech jsem někde četl,ale už si nevzpomenu. V armádě to býval prý nejčastěji opel,ale spíše neoficiální ůtvarová ůprava.

Re: přepnač

(Tomáš, 13. 4. 2009 6:56)

Dík za info. Nemáte někdo fotku jak to má vypadat?

přepínač

(Redy33, 12. 4. 2009 12:59)

Pro Tomáše.
Světla se přepínaj nožním spínačem . je umístěn vlevo dole na podběhu. :-))

Prosím o radu

(Tomáš, 10. 4. 2009 12:32)

Jo a ještě bych se chtěl zeptat, čím se v originále přepínala dálková a potkávací světla? Mám tam totiž ovladač pod volantem a ten podle mě není originální.
Díky.

Re: Origo úprava

(Tomáš, 10. 4. 2009 12:25)

Děkuju vám pánové za vaše reakce. Trohu jsem doufal, že proti čtyřtaktům v mungách nebudete nic namítat......mám v ní totiž opla. Asi budu muset začít šetřit na motor DKW :(
Zaujala mě informace, že se čtyřtakty montovaly už v armádě, myslel jsem že se to dělalo jen u vyřazených aut a civilů. Kde jsi na tuto informaci narazil?
S pozdravem T.

Origo ůprava

(Vláda, 9. 4. 2009 22:14)

Jsem téhož názoru,sice se čtyřtakty měnili už v armádě,ale mně tam prostě čtyřtakt moc nesedí - to už raději wartburg,munga má prskat a kouřit:-)
Vláda

Origo úprava

(jirka, 9. 4. 2009 21:39)

originál je jen to co vyjelo z výr. závodu. Ostatní je jen upravená originální verze bez ohledu na stáří a zda to bylo nebo nebylo zapsáno v tech průkazu.
Jirka


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30

následující »