Jdi na obsah Jdi na menu
 


Příspěvky a komentáře zde uvedené vyjadřují názor jejich pisatelů a nemusí se shodovat s mým názorem. Příspěvky obsahující vulgární výrazy budou vymazány.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

test komisař.

(Jirka, 14. 4. 2009 21:54)

Dnes je testování veteránů jen byznys. Někdo si udělá nějaké zkoušky založí klub a může dělat klubové testace. Není mi jasné jak někdo může znát všechna vozidla vyrobená do roku 1983. Pochopím, když někdo bude testovat jen Tatry a druhý jen ruskou techniku.Tak je to specialista na určitý typ vozu.To co dokáží komisaři otestovat vidíš na srazech.
(Např ruská K750 v barvách německého 2válečného BMW )Jinak si přečti jak má vozidlo k testaci vypadat.Nechci to tady vypisovat, pokud bude zájem dám link
Cena otestování nového historického vozidla tj. klubová a krajská je cca 3500kč Retestace je 500kč klubová a 100kč kraj.test. komisař. Běžně má klub otestováno 150 vozidel, tak si to zpočítej. Bohužel tyto testace musí být a kluby jsou domluvené tak není jiného východiska. Já sám jsem koupil Mungu otestovanou tak by měla být OK jak po vzhledové tak i technické stránce. Skutečnost,ale taková,že na ní od listopadu dělám.
K těm motorům , konkrétně k Mungám Munga ,která nemá originál 2takt motor není origo vojenská verze a tudíž nemůže mít žádné vojenské znaky . Munga s jiným motorem než dvoutaktem je prostě Munga s nepůvodním motorem a je upravená pro civilní sektor.Teď jsem u dcery v německu, zeť němec má autoservis a Munga ho celkem chytla. Tak mungaforum sleduje a něco o mungách ví. Nebýt jeho tak jsem ji odvezl do šrotu
Hezký večer Jirka

Světla - čtyřtakt

(Vláda, 14. 4. 2009 16:35)

No jak si vzpomínám tak jsem to nečetl,ale říkal mi to komisař při testaci před pár lety,takže co píše Jirka bude určitě pravděpodobnější.
Na mungaforu lze zjistit dle Vin kodu i u které konkrétní jednotky či záchrané složky auto sloužilo,určitě by věděli i ty motory,ale má němčina :-(
Ten vícepolohoví spínač sloužil k zap nočního osvětlení,vypínání brzdovek,vodícího světla ,poziček atd. Přepínání je nohou.Mně funguje,i když ne vždy..

Světla - čtyřtakt

(Tomáš, 14. 4. 2009 16:08)

Na podběhu mám pumpu ostřikovačů a zásuvku. Je fakt, že nožní přepínač světel jsem na žádné z fotek co jsem různě postahoval neviděl - tak teda nevím. Můj spínač světel má jen dvě polohy - první parkovací, druhá potkávací. Nemohlo by jít o různé verze z různých let výroby???
Taky mi kdosi říkal (jak píše Vláďa), že čtyřtakty se montovaly už v armádě, ale ostatní mi to vyvraceli....Takže je to zase asi otázka.
Na druhou stranu...na každám srazu vojenských aut najdete bastlů mraky. např. GAZ s motorm žuk (taky s ním nevyjel z výroby) nebo volha atd. ...

čtyřtakt - světla

(Jirka , 13. 4. 2009 22:13)

Podle mých informací se do Mung montovaly čtyřtakty až po vyřazení z armády do civilu.Co čtyřtakt v munze to originál bastl. Nedovedu si dost dobře představit, že armáda do mung někde v dílnách předělává motory podle toho co kde sežene . Jednou je to Opl kde se musí prodloužit kapota nebo Ford a pod . Určitě by se to dělo ve výrobním závodě a někde by bylo napsané , že od roku ??? se montovaly motory čtyřtaktní.
Munga měla vlevo dole mecchanickou pumpu na ostřikovače skel a zástrčku na nabíjení a pomocné startování. Světla se zapínala a přepínala vícepolohovým spínačem/origo štítek od toho spínače mám/ na přístrojové desce.Já tam mám již normální přepínač. Mluvím o vojenské verzi
Vše je můj názor a pokud je to jinak tak napište

Re: přepínač

(Vláda, 13. 4. 2009 22:07)

Foto mohu dodat tak za tejden,podobné nožní přepínače se dřív dělali často - nemá ho podobnej i Praga v3s ?
To o těch motorech jsem někde četl,ale už si nevzpomenu. V armádě to býval prý nejčastěji opel,ale spíše neoficiální ůtvarová ůprava.

Re: přepnač

(Tomáš, 13. 4. 2009 6:56)

Dík za info. Nemáte někdo fotku jak to má vypadat?

přepínač

(Redy33, 12. 4. 2009 12:59)

Pro Tomáše.
Světla se přepínaj nožním spínačem . je umístěn vlevo dole na podběhu. :-))

Prosím o radu

(Tomáš, 10. 4. 2009 12:32)

Jo a ještě bych se chtěl zeptat, čím se v originále přepínala dálková a potkávací světla? Mám tam totiž ovladač pod volantem a ten podle mě není originální.
Díky.

Re: Origo úprava

(Tomáš, 10. 4. 2009 12:25)

Děkuju vám pánové za vaše reakce. Trohu jsem doufal, že proti čtyřtaktům v mungách nebudete nic namítat......mám v ní totiž opla. Asi budu muset začít šetřit na motor DKW :(
Zaujala mě informace, že se čtyřtakty montovaly už v armádě, myslel jsem že se to dělalo jen u vyřazených aut a civilů. Kde jsi na tuto informaci narazil?
S pozdravem T.

Origo ůprava

(Vláda, 9. 4. 2009 22:14)

Jsem téhož názoru,sice se čtyřtakty měnili už v armádě,ale mně tam prostě čtyřtakt moc nesedí - to už raději wartburg,munga má prskat a kouřit:-)
Vláda

Origo úprava

(jirka, 9. 4. 2009 21:39)

originál je jen to co vyjelo z výr. závodu. Ostatní je jen upravená originální verze bez ohledu na stáří a zda to bylo nebo nebylo zapsáno v tech průkazu.
Jirka

Tip na diskuzi

(Tomáš, 9. 4. 2009 19:33)

Co si myslíte o čtyřtaktních motorech montovaných do mungy? Dá se to považovat za "origo úpravu" když je takový motor v autě třeba 30 let a byla tato úprava v německu uznána a motor zapsán do TP?

Re: Links

(Tomáš, 9. 4. 2009 18:51)

Zdravím. Zajímavé adresy, přidám je do odkazů. Willy Weiss má stránky v rekonstrukci...teda jestli jsem to správně pochopil. Zdar T.

Links

(Vláda, 7. 4. 2009 21:20)

To s kardanem není špatnej nápad.
Já kupoval u http://www.matz-autoteile.de ,vše proběhlo ok a měli dobré ceny
http://www.willyweiss.de/ - tento prodejce má ke stažení katalog ve kterém je vše rozkresleno do posledního ozubeného kolečka plus katalogové čísla dílů,velice to pomáhá při schánění dílů a měl snad uplně vše až jsem se divil,ale ted mi to nešlo otevřít tak snad jen chyba.
http://www.militaerfahrzeugforum.de - po otevření tohoto odkazu klikni na mungaforum - tam je o mungách uplně vše,já mám také bohužel problém s němčinou,ale ledacos se dá i pochopit přes translátor,nedávno udělali nové stránky a nešli mi bohužel otvírat fota v archívu,no snad jen něco dělám špatně.

...

(Tomáš, 7. 4. 2009 20:10)

Zdar, karoserii jsem nesundával. Nechal jsem ji na rámu, odšrouboval jednu stranu, druhou jsem nechal na povolených šroubech a karoserii jsem přizvednul pomocí heveru, podepřel a vyřezal a vyvařil levou a pravou stranu zvlášť. Nejsem profesionál a měl jsem strach, že když karoserii sundám a vyřežu podlahy, tak to netrefím usadit na 100% a budu mít kastly na rámu šejdrem. Ještě mě čeká lakování.
Mungaforum neznám, ale pokusím se to najít. Moje němčina není nic moc, ale uvidíme...
Na Kemperu jsem kupoval nějaké drobnosti a není s nima žádnej problém. Poslal jsem objednávku a požádal o zaslání faktury. Zaplatil jsem převodem a do 10-ti dnů mi to dorazilo pépéelkou.
Jak píšeš, převodovky i diferáky v mungách díky trvalému pohonu 4x4 dost trpí. Jeden můj známej (troufám si říct machr na teréňáky)mi vyrábí odpojovač kardanu. To znamená, že budu mít náhon na předek a 4x4 budu řadit pomocí bovdenu jen když budu potřebovat. Jedná se o mezikus mezi převodovkou a kardanem a vyžaduje to zkrácení kardanu. Kardan mám náhradní, takže do origo stavu to můžu uvézt kdykoliv. Až to budu mít na autě a vyzkouším to, tak poreferuju. Teď však považuju za nejdůležitější vychytat diferák.
Zdravím všechny. T.

Pro Toma

(jirka , 6. 4. 2009 22:30)

kde kupuje díly nevím , teď tam jedu tak to zjistím. já mám Mungu r. 1959 vojenskou verzi s origo motorem. Již jezdím, ale náročné, Go převodovky mi dělali v německu a spoustu nových dílů
ozvi se na mail sys.jiri@net-service.cz nebo 777233851
hezký den všem Jirka

Re.:

(Vláda, 6. 4. 2009 21:15)

Sundavals karoserii z rámu? Mně se do toho nechtělo,ale příště ji asi dám dolů,pač kdybych měl lepší přístup k opravám tak je už asi hotovo. Jestlis koukal na stránky našeho kolegi které věnoval rekonstrukci své mungi,tak mi to přišlo podle fota celkem jednoduché - jestlis ji sundaval,měl bych pár otázek : jak je kastle cca těžká,respektive v kolika lidech se dá zvednout z rámu a je v její demontáži nějaká záludnost?
Také jsem přemejšlel že bych dal motor z wartburga na běžný ježdění a orig si nechal v bedně. Němci si tuto výměnu dost pochvalujou a ten novější model co má hlavu upravenou na chlazení vpředu už i vypadá podobněji.
Také lze na wartburga dát orig hlava a pak je to velmi podobné,jde tam ztuha,ale jde.
Nevím jestli znáš Mungaforum - diskuze u kulatého stolu,je to konfera Něm. mungistů a jsou tam velice ochotní poradit,prakticky stačí přečíst historii témat a máš tam odpovědi určitě i na ten diferák,různé tipi a triky atd.
Oni ty převodovky i diferáky se v mungách dost sypou a když tam máš výkonější motor než originál tak o to více,ale zase se daj ještě dobře koupit nové díli a někdy je to jen kolečko nebo ložiska a pak má člověk léta klid.
Pošlu ti odkaz kde jsem kupoval díli,byli i levněší než Kemper a jednání solidní jen to muusím najít. Od Kempra jsem ještě nekupoval-máš zkušenost? posílá i do čr? No dost otázek tak raději končím čau V.

Zdravím Vláďu

(Tomáš, 3. 4. 2009 17:23)

Jsem na tom podobně - auto při koupi vypadalo celkem slušně, ale bylo doslova "nachystaný" na prodej. Špatně udělaný chlazení a topení, karoserie slepená kytem, všude vůle, hlučný diferenciál, ...
Trochu jsem to vyspravil a odjezdil jednu sezónu, momontálně mám auto na dílně u kamaráda. Vyřezali jsme podlahy, části blatníků, atd. místy tam bylo až 5mm kytu !!! Teď vyvařujeme a snad to do sezony stihnu nachystat. Motor je tam bohužel opel 1,2, ale zase je v vynikající kondici a tak mi přišlo blbý ho vyhazovat (mám ještě náhradní). Originál DKW v dobrým stavu bych sháněl těžko a když tam dám wartburg tak to taky nebude originál. Původně je to voják a elektro mám taky 24V. Diferenciály jsem sehnal dva ale mám pořád problém s hlučností a vybracemi - jsem s toho dost nešťastnej. Co s tím?

Zdravím Toma

(Vláda, 3. 4. 2009 11:30)

Já mám sice Mungu dva roky,ale zatím jsem nikam pořádně nevyrazil,když udělám jednu věc tak se pokazí jiná,je to tím že jsem po koupi neudělal pořádnou generálku protože byla celkem pěkná a tak jsem to zkusil ošidit,ale to jsem neměl. Musím se na to znovu vrhnout. Také mi nějakou dobu trvalo než jsem sehnal informace,díli atd. ale to určitě sám znáš :-) Koukal jsem na fota a máš ji fakt pěknou,máš tam orig. motor ? A co elektrika? Já mám vojáka 24v orig motor.

Zdravím Vláďu

(Tomáš, 2. 4. 2009 19:28)

Děkuju za pozitivní reakci na moje stránky. Můžu se zeptat jestli jezdíš někam na srazy?


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29

následující »